Thursday, October 16, 2008

Masih Rayakan...

1 Syawal...


Disbbkan x menang tgn membuat mcm2 benda..ni je lah gambo yg aku snap..Kat kg Felda mertua aku nih hari raye pertama mmg they all wat marhaban 20 bijik umah...lelaki pagi ptg pompuan lak...so aku mmg seboklah kat dapor nak idangkan ape2 yg ptt...gambo yg ade pun x lawo..sbb mase tuh curik2 nak amik..ngan siddiq ngamok lah pulak...Hasilnyer tah hape2..so husband aku ckp..takper...bile2 kite amik lagi betul2 gambo sefamily..sian kan...Upacara bermaafan2 kami pas solat Suboh..pas jemaah bersama..kami semua bermaafan..start dr husband aku sampailah ke busu...muke bgn tdo muke sedey..toksah amik..klako semua..huhuuuuu...yg ptg selamat upacara bermaaf-maafan kami......selesai sudah satu bab.....



Thn nih kami tema maroon....

Ptg nyer pulak turn aku lak pi marhaban...sonok sgt...x miss satu buah umah pun....dini lagi sonok pasal wat collection duit raye..hasilnyer....byk!!!!kul 9 mlm aku dah lepak....kepenatannn amatt.........hujan lebat mlm raye tuh.....syok oo tdooo........

Malam 1 Syawal..


Tuh gambo bunge api yg laki aku sempat snap...pas buke posa jek neighbour shoot (dr umah bwh..)since mertua aku nyer umah atas bukit..so bunga api tuh betul2 meletop depan halaman umah..mmg cantik ahhh..tp sempat amik tu jek....Selamat Hari Raya semua...(ujan gerimis mase tuh..sian dinie x dpt kuar main bunga api)



*******************************************************************
30 Ramadhan 2008

Misi memasak ketupat...

Setelah aku kembali pulih spt biase barulah aku bersemangat nak upload gambo2 raye aku nih...this entry aku nak share ngan uols gambo2 kami mase memasak ketupat sehari sebelom raye.Disbbkan kami jek yg balik thn nih..so kederat kami gaklah yg terpaksa tungkus lumus nak menyiapkan juadah raye ..hampess tul adik2 ipor aku sumenyer koje lagi arituh....hangin aku satu badan...mmg saje they all ni buli kami...ni jelah gambo2 yg aku sempat amik ..pastuh aku dah malas..psl tgn aku lenguh amat setelah memotong daging adelah dlm 5 kilo....penat woooo...menyiang sayor2 lagi tuk lodeh..kopek bwg ..sume kami..aku xmo amik gambo muke2 kami...for sure....muke sardin jek...toksah ahh amik..


Ketupat dah masak.....

masak dah...siap utk di angkat...


Rebus ketupat...5 jam ok.....

ketupat yg dah di isi beras buh di atas dulang...
Ketupat handmade by Papa..Che uteh..Busu..& Kak Ina.


mengisi beras.............

Well aku tunjuk sume proses nyer...kami puas ati ahhh..pasal kami buat sume..Mmg semangat sehh..dari mencarik daun..menganyam sendrik..and sampai masak...utk Papa .....Congratulations...A+...Mission completed!!!!!




Akhir Kata....
Selamat Hari Raya..Maaf Zahir Dan batin..tulus ikhlas dari kami...........



*** utk Fara - apsal aku x leh bkk blog ko..dah lame dah wehh...asyik kena block ajer...
*** utk Jas - Selamat Hari Raya tuk family ko....next entry aku nak akan update blog gathering open house di umah apies tuk member2 teknik...
*** Utk Piah - Selamat Hari Raya...mmg beso family ko ekkk....






No comments: