Saturday, October 18, 2008

Ape name bunga nie???

Nak mintak bantuan koranglah...ade tak sesape yg tau name bunga nih??aku dah view kat internet tapi x jumpe info bunga nih......tolong ehh kwn2...

Aku dpt bunga nih hadiah dr Apies sethn yg lalu mase baru masuk umah baru...bunga nih hampir mati tp dpt diselamatkan sbb aku taknak Apies kecik ati kalo dia tau bunga nih mati..
Baru nih aku amik gambo nyer & tunjuk kat Apies...Bunga pemberiannyer semakin mekar di umah aku..dia hepi sgt!!!well aku puas ati sbb aku dpt jage dgn baik bunga nih dan aku nak org yg bagi tau aku amat hargainyer..bunga nih kalo musim hujan...dia akan kembang byk...so aku akan pastikan bunga nih sentiasa disiram....kalo bunga lain takper..tapi bunga nih aku mmg jage elok2...


Close-up.....x tau namenyer aper lah....

Kembang mekar......



tgk....byk kan kuntuman nyerrr...so Freshhhh.....



Tanam dlm pasu nih jek....seperti yg asal.....mane daun2 yg dah kering aku akan gunting..after 2 weeks akan tumbuh daun baru...dah lame aku perati & study bunga ni....skang aku dah serasi dan tau camner nak jagenyer...am so satisfied...............nilah antara aktiviti2 aku buat kalo tgh stress..aku akan layan bunga2 aku....nanti bile2 aku akan upload gambo bunga2 aku yg lain lak...

Selain gardening aku pun suke membaca..semlm aku pi MPH Giant...ade less 20% for each book...aku mmg gile sket kalo beli novel atau buku...semlm aku grab 4 novel Mr Habiburrahman....penulis novel Ayat-ayat Cinta...aku mule jatuh cinta dgn hasil penulisan nyer sampai lupe jap kat Ramlee Awang Murshid....huhuuuuu...well they all nyer novel nih mmg similar gak ahh..tuh yg leh masuk tuh..key next entry aku citer pasal novellis kesygn aku lak key...

see yaaaaaaaaa......................

2 comments:

apies said...

wah syahdunya...ko jaga baik bunga tu..konon2 time tension tu ko cakap ngan aku le gamaknyer...anyway thanks..nnt aku check nama bunga tu ape hek...

apies said...

maap le yer, aku dpt nama scientific jer...Anthurium. Nama panggilan kt kg jawa x dpt nk carik...jenuh nyebutnyer nih...cube sebut...An.thu.rium. layan jer la...