Tuesday, February 10, 2009

Wonder Pet & Ben10

Hurmmm....nmpk gaye nyer x smpat le lagi aku nak upload gambo2 cuti aku tuh.Dah transfer dah kat notebook.tp biase ahh..x leh nak post ape2 nyer..kalo dah kanak2 ribena tuh dok mengaco aku.jgn harap nokkk...


**********************************



Ahhh nak share story ahh ..teringat lah pulak mase aku kompol2 ngan apies & ana last week..heehheeee....apies lah start dulu..Wahh!!!.."Dini pakai baju tdo Ben 10 lah"..aku dah start nk gelak dah..psl dia ckp anak dia si Adam tuh dok jeling2 paku baju anak aku..neway baju tuh aku pi beli kat pasor lambak Khamis kat Tram jek..mmg sblom ni ade nmpak kat Giant..kat jusco..kat tesco..baju Ben10 nih mesti lebey dr 25rgt nyer..abis ble aku nmpk cume 10 rgt jek..aku amik lah dua teros...hahhahahhaa.....puas ati Dinie...



tulahkan..bdk2....kartun ape jek dia x tau..mak bpk harusss tau gak..sbb kami pun dok melayan same tgk kartun2 nih..bg yg single2 tu x percayer???tunggu lah eehhh..sampai mse korang ade anak nanti confirm korang kenal punyer kartun2 nie...kartun2 skang x mcm kite dolu2.kalo kowang igt kartun dulu2..yg rase nyer agak gempak transformers & Ninja Turtle tuh lahkan..yg lain2 tuh stakat Tom & Jerry,Mickey Mouse,Popeye,Smurf ,carebears..& yg seangkatan dgn nyer lahkan..x thrill lansung ..huhuhuuu....Kartun just fun2...

Tp skang,mcm2 ada..sampai aku pun x tau ape tajuk dah..main tgk jek..layan bdk2 tuh..bab2 kartun nih mmg TV9 je lah yg they all layan ari2.They all sampai dah tau time schedule nyer.Well...mama dia kenalah mengalahkan...

Yg sonoknyer tuh...Sume bdk2 nih akan kenal sape Wonder Pet & Ben 10..mane2 aku jumpe mak2 org mesti akan issue topic kartun nih..."Favourite anak aku tuh...!"Ape bestnyer Wonder Pet nih???..haahahaaa...nih kalo nak story kena nyanyi skali nih..lagi2 TV9 nyer version..kartun2 nih bagus..pandai ckp mlayu gtu....tuh yg aku tumpang sonok gak kalo dok layan kartun nih...the way they singing tuh mmg sukelah bdk2 ...hahahhahaaaaa.....Siddiq pun pandai nyanyi perr...tp sekerat2 lahkan..bygkan je lah...huhuhuuuu..betape kiutnyer they all same2 nyanyi..well ... satu kepuasan bg aku tgk anak2 aku hepi mcm tuh....& every nite mesti kena pau lagu wonder pet dulu..nyanyilah aku mcm aksi wonder pet gak..(korang jgn byg kan sambil gelak2 ehhhh..)

Meh aku citer sket Wonder Pet ni..Neway..kartun wonder pet nih ade 3 ekor pet yg bekerjasama membantu all animals yg brd dlm kesusahan.The 3 pets is hamster,kura2 & anak ayam/anak burung..(rasenyer anak burunglah..)


Kura2 (tuck) - tis is for Kak Cie
Anak burung (mingming) - Tis is for Siddiq

So the theme of this cartoon so call like musical drama lah..hahhahaaaaa...so once they helping the animals they will sing together2 ..hahahahaaaa..(ape nih dah tua bangka citer pasal kartun...!!!) hahaahahahahahaa...its so interesting for the kids below than 6 years old.seriuss......

sampai la nih aku kat umah suke sgt berlakon dgn anak2 aku as a wonder pet...i will call siddiq, Mingming & Dinie,Tuck ..and for the Hamster of cos ME!!!!hahahhaaa.....but for me..panggil Mama jgklahkan...they all takleh panggil name lain...camner pun ttp panggil Mama gak...tu yg aku heran tuh...(cobe korang pkr..sbb ape ekkk??)

key ahh,..aku nak continue keja ...saje layan blog...bosan2 nih.....ble2 story lagi...so for all my followers blog nih....layan2 kan lah ekkk.......adiosssssssssss..............

2 comments:

Rahiza Haszian Abdul Rahim said...

lepas selesai tlg binatang lain, kita raikan dengan celery! hehe..

Cik Kham & Co said...

hahahaaa..ade gak org nak layan blog nih...well mama mia jek akan tau kesah kartun nih...