Saturday, August 15, 2009

Udang Masam Manis...

Hurmmm....nampak tak lauk udang tuh....besor2 kan....last week opis mate aku bagi..udang fresh dr kukup..since bapak dia tuh nelayan.so anytime leh dpt ikan atau udang yg fresh2....aku kirim sekilo dr dia.tp dia ckp bg jek aku tuk rase2...lebey 20 ekor gak aku dpt..eheheee...rezeki jgn dtolak...moga murah rezeki lah kwn aku tuh...aminnnn.....





Asalnyer nk goreng jek udang tuh..tp mcm x bestlah pulak..so aku wat lah sos asam manis yg paling simple.kebetulan mertua aku ade di desa tebrau..umah adik ipor..so aku masak jek sume tuh they all merase sekali..mmg puaslah mkn......








udang yg dah siap di tapau dlm tupperware ....resepi sos aku palinglah simple..just blend bwg merah & puteh + halia...tumiskan..pastu mskkan sos tomato & lada..n perahkan lemon...itu jek...



No comments: