Friday, March 20, 2009

Cerita Kami di Kukup....

Mak aiiii..lamenyer x update blog nih...x taulah pesal ape.mls x hingat!So....N3 x nih aku nk story misi kami ke Kukup...Kalo x kerana minah sorang nih nyer kenduri tah thn biler lah gaknyer aku akan sampai Kukup nih.huhuuuuuuu.....

**Selamat Pengantin Baru Nor & Yazid**14th March..

Misi kami ke Kukup nih sbb nak pi umah pengantin nih ahh ..bdk opis aku..Umah dia kt Kg Sg Cengkih (klasik gtu..)..hurmmmmm..jauh x hingat..dah abis hujung kg dah umah dia tp x sampai2 jgk...almaklum lah penghujung Benua Asia.2 jam tuh..mcm balik segamat..dr umah kul12tghari sampai betul2 kul 2 ptg..dah nak sanding dah perantin....phewwwwwwww......cuaca arituh panas tgk hingat.bkn setakat panas badan ..panas ati gak...mau taknyer....pembaca map asyik kena marah jek.....uwaaaaaaaaaaa....x puas ati tul!sampai2 jek terus jek mkn ..lapo beb!!!best tau ..kat umah pengantin nih x pakai bufet2 ..sume pakat idang2...satu hidang utk kami anak branak...x dan amik gambo..aku penat + lapo...x payah........menu best...lauk sedap...yelah..sbb kami dah kelaparan.............HUHUUUUUU....


Nilah Perantin nyer (minah senget ) bdk opis aku..haahhhahahaaa..jgn marah ahhh...nnti kena jual!
Selamat Pengantin Baru Beb!


Sebelom balik..aku rembat bunga mangar perantin ..hehheee..anak aku mmg heran abis ngan mende alah nih..pantang pi umah perantin mesti aku ngan muke x malu mintak/rembat...buat nyemak dlm keta jek....pastu...dlm kul 3 lebey tu aku berangkat pulang.lom solat lagi..pas singgah surau terdekat kami lepak2 kat TAMAN REKREASI SG RAMBAH...well interesting gak!
**At Taman Rekreasi Sg Rambah***

Ramai org dtg memancing kat sini..maybe tmpt nih port gak utk kaki pancing nih...................




From the sea view ade satu bridge to the playground & restaurant.


Angin kuat mase nih....x lame tuh ujan turun renyai2....


Kami layan mkn jeli kelapa nih...sedap beb!bwk balik 2 cwn..sampai umah basi lah pulak..ngences aku.....


From the Sea view....
My kids hepily lari sane sini.....ombak kuat mase nih..............
Candid by Dinie.....hehehehee...apadaaa.....Siddiq adelah pulak.....Agak2 dah gelap kami pun tolak balik ke JB..ade plan nk singgah umah Apies ...
**At Pulai Jaya****

Destinasikami seterusnyer ..aku nk singgah umah Apies...Cuaca mase nih tgh mendung ...penat + ngantok....hurmmmm..amatlah syok nih kalo dpt tdo..bdk2 dah lame lena.....x sampai atilah plk nk tdo..hehehheee..sian drebar....Mase di Pekan Nenas tuh kami berenti jap tepi jln beli Buah-buahan....Mcm2 ade...petai..jering (jengkol)....keladi..ubi .....pisang..hurmmmmm best2...aku beli Pisang + jambu + jagung mentah ( nak suh Apies rebus kat umah dia)..
Dalam kul 5 lebey kami sampai umah Apies..ujan mase nih...minah ni sorang2 jek kat umah..anak2 & laki dia lom balik lagi...heheheeee....minah nih skip kelas ropenyerr....lehkan..lepak2 jek kat umah...


Arituh dia jamu kami spaghetti + jagung rebus yg aku bwk tuh...cam biase bdk2 nih mcm adik bradik kalo berjumpa...sume same2....mcm mama & ibu dema lah....


Disbbkan kami sampai ke mlm di rumahnyer apies nih..terpakse la aku minjam baju anak dia tuk Dinnie..mama pun x reti2 nak bwk baju spare ....tq Iman..nanti mama dinie pulang ehhh...


Yg bestnyer si Siddiq suke x hingat dpt main motor si Iman nih.... pandailah plk dia bg motor tuh jln..nih kalo ade satu kat umah ni harussssss......berkelahi jek dua org algojo nih....nanti2 lah....x dan lagi nak gi Giant..

Dua bradik yg masih jakun kan motor tuh..Kat umah org pun leh berebut lagilah kat umah sendirik..tu yg maleh tuh nk layankan....tgklah nnti2 kalo kami berkesempatan..insyaAllah aku belikan satu utk si Siddiq tuh....comel banget tgk dia dok atas motor tuh..heheheee....
Ujan masih x berenti sampai ke mlm kami nk balik tu.rugi x dpt lepak2 kat luar umah dia....Landskap epol dah menjadik..Gemok2 bunga dia tuh.....kalo x ujan confirm aku dah posing kat luar umah....dpt ngecek sket baja dr epol yg buat bunga dia gemok2 tu.hehehee..tgh wat eksperimen kat bunga sendirk...tunggggggguuuuuuuuuu....
Dlm kul 9 lebey camtu kami sampai umah..pstu teros tdoooo..penat..esoknyer..lepak di umah jek..x kemane..psl ujan satu arii..besttt oooooooooo..........

3 comments:

kamalnzura said...

Nak gak spaghetti....hehe

Wahizah said...

wahhh..ni kg my mother..kg my mother kat kg sg boh sebelum kg sg chengkih..tapi kebun my mother kat kg sg chengkih dkt dgn surau tu ler..

Cik Kham & Co said...

jai;mehlah mai jb lagi..suh apies msk tuh...

wahizah;salam perkenalan...betul3x..kami sesat di kg sg Boh tu lah...neway dh dekat pun kan sg cengkih tuh..