Thursday, January 07, 2010

Dinnie First day Skool

Well pejam celik pejam celik..anak aku dah sekolah dah.....Today kakak first day skool..aku xcited sgt..sesampai jek di kindey Al Ummah tuh tgh ujan lebat..Cikgu Hawa sambut kami dan teros bwk anak masuk..pas dpt pelok cium dia..kakak tenang masuk dlm kelas..mata aku rase panas,..aku sebak..pesal aku lak yg nak nangis nih....aku tgk dari luar pintu jek dia dok elok dlm tuh...pehtu laki aku pun ajak balik dah.nak tunggu pun tgh ujan lebatkan...ati nih rase x sabo nak amik dia..nak tanye itu ini kat dia....Sungguh berdebar2...


Pas selesai sume urusan kami di Tabung Haji..kami pun gerak teros ke sekolah kakak..ujan dah mulai stop dah.kami sampai terawal lak..hohohoo....kul 10.30 kami dah menunggu di luar..kiasu ekk aku...sambil2 menunggu tuh aku dok dengo le aktiviti mereka..tah kenape aku tbe2 rase hepi sgt2 bila ngenangkan anak aku nih..dia mmg dari dolu nak sgt gi sekolah..today kami dah tunai kan impian dia selame nih..huhuhuhuu....thats y aku confident ngan anak aku sorang nih.tinggal pun x per..pandai jgk dia bwk diri...di dlm kelas mereka2 tgh hepily dok menyanyi...aku senyum kepuasaan...



Tepat jam 11.00 mereka sume pun kuar...aku x sabo nak menyambut kakak.cikgu dgn tenang lepaskan anak satu2..sampai turn anak aku..aku terdengar di dlm kelas cikgu hawa panggil kakak." Suci..Bangun dan keluar"..tbe2 aku dengo anak aku menyahut..".saya cikgu....ok..bye2 kwn2 saya nak balik dolu"...so surprise..well peramah sungguh anak aku..hahahahhaaa..pandai dia bawak diri kan.Lega rase ati...So esok...dia akan ke sekolah naik van jek.Harap2 everthing goes smooth like today...inilah alkisah anak aku kesekolah..so tomorrow x taulah aper cerite plk nyer...

2 comments:

umie said...

Kakak Suci mama dah p skool ekk..bagusnya pakai tudung. nanti jadi anak yg solehah ye. Belajar rajin2..

Cik Kham & Co said...

TQ auntie ummie..