Tuesday, April 07, 2009

Majlis Aqiqah Umi Kalsom...

05th April - 11 AM...

Hurmmm..lame x berupdate blog nih..almaklum ler semlm aku cuti....sbb aper...sbb sakit gigi wooo......So n3 x nih..nak citer pasal majlis aqiqah dan cukur jambul Si "Baby Som" di ayer tawar 5...huhuhuu....Kami dtg seawal pagi sbb nak antokan kueh yg mak mertua aku tempah tuk tuan umah majlis & juga gaun tuk baby nih..(gaun nih Dinie pakai mase majlis Aqiqah dia dulu)...Sesampai jek kami teros nelek baby Som nih..ish2..ish2...nape muke dia dah berubah...arituh comel amat kut muke ibu dia..la nih..dah tukar pulak muke si cik epol...wakkakakaaaaaa.......ape2 pun baby nih tetap comel...babykan!!!!geram betul aku....



Muke cik epol sehhhhhh...


mmmmmmmmmm..geramnyer..si siddiq doklah belek ..usik2..baby nih..mesti dlm ati dia geramnyer..pesal ape papa dok pegang dia...kalo mama dia pegang dia seboklah dok tolak2 baby ni tau...


eheeeeemmmm bile pulak kami nak no-3 nih..huhuhuhu....sowi ..cik kham lom teringin ok....pas posing2 kami dipakse lunch dulu sebelom balik.hheeee..malulah plk...ape2 pun..kami kekenyangan sgt2..ptg nyer nak mai lagi.....tuk majlis lak..heheheee...siap bwk bekal tuk mertua lagi....best2....

3.00 PM

Sesampai jek kami di ayer tawar 5 ujan selebat2 tdak...aminnnnnnnnn..sejuk sket..asalnyer kami kepanasan x hingat.Nenek teros kelek cucu..x sabo2......dan kanak2 ribena yg mmg kepoh sorang2...sume dok himpit nenek....

Close up muke baby SOM....heheheee......siap ngan headband lagi....

Nilah gaun yg aku maksudkan tuh...suatu mase dulu Dini yg debab tuh pakai..rap2 jek kat bdn dia..almaklumlah dah 3 bln mase tuh..tp baby Som nih pakai ala2 jubah gtu..huhuhuhuu..solehah tau!
And the best part is,during the event my dear notti boy di bwh dok sebok pusing2 sane sini ..menyebok jek...dok perati org..tgklah tuh..x reti dok diam....ngekor jek org sane sini...



Hahhhh..ni gambo aku dpt snap..bile org xde ...dia mencuba nak kait itu bunga telor ok...wakakakakaaaa..aku & hubby saje dok perati dr jauh....sib baik tak tumbang itu bunga pahar....sampai time nenek baby sebok dok bg org2 telor..dia dgn x malunyer mintak itu bunga..wakakakaaaa......dan teros soh kopek telor....nk mkn..yummyy...tau2 3 biji teros dia makan...Siddiq segaraga betullah dia nih...

Ibu baby & kids..... Majlis dimulai dgn mencukur jambul baby keliling kumpulan berzanji + marhaban....Ade gak aku amik video mase start marhaban..tp tbe2 out of memory..cissssss...dah full lak memory kamera daaaa....

Pas majlis selesai kami pun di jamu sedulang lauk pauk ...Dgg kambing masak manis + ayam msk kicap + kari daging + paceri nenas...sila..sila.....


hheheeeehheee....tgklah aku nyer gonjol..sebelom balik aku mintak ngan tuan umah 2 jenis pokok bunga nih..wakakakaa......neway laman umah dia nih penoh ngan pokok bunga ala2 landskap tmn tuh...ade atilah plkkan aku nak bunga nih sepokok..mcm lah kami nih bwk lori pi kenduri..huuuuuhuhuuu....dpt anak pokok jadiklah...aku mengarah jekkan..yg tolong amik..sape lagi kalo bkn mista ariff..heheheee..ketawe jahat kan aku..dahlah pokok tuh berduri....paham2 sudahlah....tima kasihlah yer cik nah..cik epol....dan sume2 lah ..huhuhuhuuuuuu....


Yg ni plk..pokok keladi biase...nih senang jek...potong sket btg dia tuh..dah leh bwk balik.......aku harap aku leh tanam pokok bunga nih sampai gemok mcm kat umah tuan umah...insyaAllah...Pas siap mengait bunga org kami pun berangkat pulang...Dlm ati bestnyer dpt pokok bunga baru......nilah kesahnyer aku nih...kalo pi umah org tak sah kalo x merati satu2..ade jek yg berkenan di ati..puas ati kalo dpt tuh......dah niat dah dlm ati..lain x nak mai lagi umah mertua mariam nih..leh dpt bunga lain plak...leh gtu berangan nk bwk lorilah..van lah..psl aper???kalo leh angkut bunga yg besor2 lagi bagus...wakakakaaaaaa......soot lah aku nih...key ahhh all ..lain x citer lagi....

4 comments:

aramis2177 said...

eeii..comei laa kham baby 'Som' nih!geram jaa aku tgk!!Walaupun sumer pics dia duk terpejam jaaa.....hehheheee....
uiks.....hang tak teringin lagi nak tambah sorg lg ker?hehheee....bila lagi weyh!!!!hehehhehee....

Darling Pya said...

comei nye la budak som nie...

kamalnzura said...

betui..comei la...putih melepak...
ni yg teringin nak baby girl nehhhh...haha

maya amir said...

semangat tul bbnye..geram tgk.. kat jb ke? yeehaa..bleh tambah kenalan:)