Friday, July 03, 2009

Aku Redha...

Berat rase nk update blog nih..tp utk u'ols sume meh aku update kandungan aku nyer status sejak mlm semlm.

8.00 mlm kami berdesop ke Hospital Penawar tuk kepastian samaada baby aku nih ok ke tak.Dari kul 8.30 kami daftar tuk Dr Tokhar sampai kul 11.oo mlm barulah turn kami.Aku tawakal...Ati mmg berdebar2...takut..risau..seribu mcm rase...bleeding makin byk...Org mmg ramai nak jumpa doktor tuh...And at last sampai turn kami.................


Kami disambut mesra oleh Dr Tokhar..setelah menyatakan masalah aku..kami mula wat scan..first thing dia nak check is baby heart beat.aku mulai nervouss....aku sgt takut utk tahu resultnyer...mule2 dia inform air metuban yg mulai susut..bertukar bentuk drpd bulat menjadi bentuk cili.then dia tunjuk our baby.baby tu mmg too small...then dia ckp size baby is almost 2 months only usia nyer...at last baru dia ckp..."sorry no baby heart beat..its already expired since sbln yg lalu.."aku mcm x percaye....aku mcm terase2 baby tuh gerak2 mase aku dok menunggu tadi.Tp hakikatnyer baby tuh mmg dah meninggal dah sebln yg lalu...aku sedey sgt2...suddenly airmata kuar dlm aku kalut2 nak terime kenyataan....masih x dpt nak terima kenyataan.....aku tgk laki aku rilek jek..tp aku tau dia x mcm tuh sebenarnyer...Dah takde rezeki kite cik kham....itu jek yg dia ckp kat aku....

Well along the nite aku takleh tdo..dok mikirkan apa sbb,punca.....aku menangis sepuas-puas ati Sedih yg teramat-amat.........Tp takpelah..aku Redha di atas ketentuan-Nya.Mungkin ade hikmah disebaliknyer..so kejap lg aku nk bersiap2 tuk cuci kandungan nih.sejak mlm tadi aku dah start berpuasa..so tuk 10 ari aku akan berehat di kampung tuk berpantang sket2.InsyaAllah di lain mase kite bercerita lagi...Salammm.............

6 comments:

Shafidah Shamen said...

Ujian yang tuhan bagi mengikut tahap keimanan hambanye. Makin kuat iman kita, makin besar ujian tuhan beri. Hidup mesti diteruskan & mesti redha dengan apa saje dugaan tuhan bagi, insyallah baby tu tunggu ko di akhirat sana :-) banyak bersabar yerrr

kamalnzura said...

Kham..sabaq byk2 ok...semua jadi ada hikmah...
Aku penah rasa apa yg hang rasa...
igt lagi doktor tu ckp....lepas aku tny, pasaipa aku bleh guguq..
doc tu ckp, mungkin baby yg puan tak sihat, jadi Allah nak bg yg terbaik utk puan....
time tu baru lah rasa redha...

selamat berpantang..:D

Lizz Razail said...

byk2 sabar kham, aku pernah gugur masa nak conceive 2nd baby. aku tau cmner ko rasa.. anyway, redha ye ok.. ada byk hikmah di sebaliknya.. aku doakan kesihatan ko bertambah baik selepas berehat ni.. insyaAllah.. lepas ni boleh try lagi..

Linda Latip said...

sabar byk² mayb ada strong reason knp baby tu tak lahir kan..atleast dah ada sorg anak tggu cik kham kat syurga. selamat berpantang.

Aiza said...

ko tabahkan hati tau...
aku tau ko kuat,...
ada hikmahnya...
Allah lbh sayangkan dia walaupun sekuat mana sayang kita kat dia...
kuat,k...

Cik Kham & Co said...

Thks all for the advise...aku ok...